torsdag 15. juli 2010

Kontraster

Er på ferie om dagen, hjemme i Skandinavia. Og mangel på data gjør at oppdateringene blir litt kjedelige, beklager dette - er tilbake i Sydney om to snaue uker og etter det blir det litt mer liv her på bloggen! Har masse restaurantanmeldelser og oppskrifter å dele. For tiden koser jeg meg med deilig sjømat, grilling og friske salater. Sommermat på sitt beste.

Noe jeg har tenkt litt på mens jeg har flydd jorda rundt er selvfølgelig ting jeg gledet meg til å spise hjemme. Ting jeg har savnet. Brunost, ferske reker, grovt brød og Norvegia. I Sydney ble dette erstattet med Philadelphia, svæære tigerreker, Ryvita og rar Australsk ost. Det merkelige er at alt dette smakte godt og var greit det - og alle tingene (utenom australsk ost) er ting jeg kan få tak i Norge også.. Allikevel velger jeg de norske produktene/varene, fordi det er jo de jeg foretrekker. Det går nok mye på hva man er vokst opp med og vant med også. Blir spennende å se etter å ha bodd i Australia noen år, om jeg kommer til å savne de australske produktene når jeg returnerer til Norge eller forflytter meg et annet sted!

Som sagt, heng med videre for det vil bli mer action her etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar