fredag 21. mai 2010

thairiffic


Det er et godt utvalg av thai-restauranter her nede i Sydney, de fleste har ganske god mat også, og koster ikke mye, så det er ofte nettopp thai vi fattige studenter lander på når vi skal ut å spise..
Sist ut nå var Spice Me som ligger på Westfield handlesenter på Bondi Junction.

Jeg bestilte Tom Kha Gai med kylling og jasminris ved siden av. Dette er en kjøpesenter restaurant så jeg hadde ikke de helt store forventningene.. Men suppen kom på bordet, en voldsom porsjon og det luktet nydelig. Desverre var den så grusomt varm at jeg måtte vente 5-6 minutter før jeg kunne prøve meg på den, men det er vel egentlig en positiv ting. Smaken sto til lukten den, det smakte nydelig av kokkosmelk, lime, sitrongress og ingefær - akkurat slik jeg liker det. Kunne kanskje vært litt mer chili i, har ikke noe i mot mat som sparker litt fra. Jasminrisen som kom til var litt overkokt, men jeg klæsjer bare risen oppi suppen uansett så det var ingen krise.



Det var rett og slett så mye mat jeg klarte bare å fullføre halve, og i motsetning til i Norge hvor du ofte får 2, kanskje 3, kyllingbiter i en slik rett var det her masse store, saftige biter av kylling. Og alt dette til 10$, altså 55 kr ca.. Ikke verst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar